.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور بازرسان در کمیته اعتبارات گیلان

مدیر کل بازرسی گیلان از حضور بازرسان این اداره کل در کمیته اعتبارات استان برای نظارت و جلوگیری از تخصیص تسهیلات فاقد توجیه اقتصادی در سال جاری خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس سید حمید حسینی عصر امروز در جمع کارکنان بانک صادرات گیلان در سالن اجتماعات این بانک، نامگذاری امسال را برگرفته از موضوعات اقتصادی دانست و اظهار کرد: اقتصاد و حرکت به طرف اصلاح نظام اقتصادی کشور باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی، افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی باید در کنار مدیران متعهد و متخصص بانک‌ها با رویکرد پیشگیری به اصلاح امور و راهبری بپردازند ضمن اینکه اعتمادسازی و روحیه تعامل و همکاری در دستور کار سازمان بازرسی است.

این مسئول، با اشاره به تشدید تحریم‌ها از طرف نظام سلطه و توجه به تولیدات داخلی، بیان کرد: نقش بانک‌ها در عبور از این تحریم‌ها بسیار مهم است.

وی، ابراز کرد: بانک صادرات گیلان بر توجه به موضوعاتی نظیر اختصاص تسهیلات برای خرید کالای ایرانی و اعتبار عمران و مقاوم سازی به روستاییان و افراد کم‌بضاعت و آسیب‌پذیر تاکید دارد.

حسینی، با بیان اینکه سیستم‌های کنترلی و نظارت داخلی بانک‌ها به دلیل سنتی بودن پاسخگوی انتظارات موجود نیست، اذعان کرد: این کنترل‌ها باید به صورت هوشمندانه و با استفاده از فناوری‌های روز انجام شود.

وی، نقش حراست‌ و بازرسی‌ها بانک‌ها را در جلوگیری از فساد و کاهش آسیب‌های تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: در برخی موارد شاهد گزارش‌های ناخوشایند از طرف برخی مسئولان بودیم که دخالت‌ و دخل و تصرف‌ها در گزارش‌های بازرسان داخلی و اعمال نظر آنها موجب ناکارآمدی شده و از رشد آن مجموعه جلوگیری می‌کند.

مدیر کل بازرسی گیلان درباره عوامل فساد بانکی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی درباره اعطای تسهیلاتی که بدون پشتوانه معتبر و وثیقه و ضمانت‌نامه‌های مورد قبول پرداخت شده است، حساسیت دارد.

وی، یادآور شد: از نظر بازرسی هر جا که در تخصیص اعتبار دخالت و نفوذ و رانت صورت گیرد عملا راه گریز از قانون باز می‌شود و در نتیجه کنترل و نظارت داخلی مفهوم خود را از دست می‌دهد و برای بازرسی و عوامل کنترل کننده نیز حالت بازدارنده و یا قدرت مخالفت به وجود می‌آید.

حسینی، حضور در کمیته اعتبارات برای نظارت و جلوگیری از تخصیص تسهیلات فاقد توجیه اقتصادی را یکی از برنامه‌های مهم بازرسی گیلان در سال جاری عنوان کرد.

وی، از استقرار هیئت بازرسان اداره کل بازرسی گیلان برای بررسی بر نحوه عملکرد بانک صادرات در محل سرپرستی آن بانک خبر داد و اذعان کرد: تمام شهروندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اطلاعات و تخلفات احتمالی درباره این بانک را از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به آدرس www.shekayat.bazarsi.ir منعکس کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.